Geometrické konštrukcie – 2. trieda (2. ročník)

F2D
Zkopírovat krátkou adresu (viemeto.eu/F2D)
Ukázať QR kód

viemeto.eu/F2D


Stiahnuť QR kód
Ukázať/skryť súhrn

Ako konštručnú úlohu chápeme takú, v ktorej chceme zostrojiť určitý geometrický útvar (aspoň jeden, prípadne všetky) spĺňajúci dané podmienky. Inými slovami, pomocou pravítka, kružidla a prípadne aj uhlomeru zostrojíme geometrický útvar (trojuholník, obdĺžnik atď.), pre ktorý poznáme dĺžky jeho strán, veľkosti uhlov či iné vlastnosti.

Pred rysovaním je dobré si ujasniť:

  • body značíme veľkými písmenami, napr. bod A
  • priamky značíme malými písmenami, napr. priamka p

Riešenie konštrukčnej úlohy sa väčšinou skladá z niekoľkých krokov.

Náčrtok: Od ruky si nakreslíme obrázok hľadaného útvaru so všetkým, čo poznáme zo zadania. To nám pomôže predstaviť si výsledok. V rámci prehľadnosti si môžeme jednotlivé prvky vyznačiť farebne. Nezabudnite, náčrtky robíme veľké a prehľadné, aby sme v nich všetko pekne videli.

Popis konštrukcie: Popis jednotlivých krokov, ktoré musíme urobiť, aby sme dospeli k výsledku. Popis píšeme preto, aby každý mohol náš postup zopakovať. Z výsledného obrázku to nie je vždy ľahko možné. Pre zápis konštrukcie používame geometrické značenie. Popis konštrukcie väčšinou riešime až vo vyšších ročníkoch.

Konštrukcia: Je rysovanie príkladu.

Skúška správnosti: Mali by sme si overiť, či obrázok skutočne spĺňa všetky podmienky zo zadania.

Počet riešení (diskusia): Zistíme počet výsledkov, ktoré vyhovujú zadaniu úlohy. Nie vždy musíme všetky výsledky narysovať.

Vysvetlenie mi pomohlo
Vysvetlenie mi nepomohlo
Súhrn je skrytý.
Pre túto tému zatiaľ nie je dostupné žiadne precvičovanie.
NAPÍŠTE NÁM

Ďakujeme za vašu správu, bola úspešne odoslaná.

Napíšte nám

Neviete si rady?

Najprv sa, prosím, pozrite na časté otázky:

Čoho sa správa týka?

Odkaz Obsah Ovládanie Prihlásenie Licencia