Pri zobrazení priestorových objektov (telies, stavieb z kociek a iných) narážame na základný problém: papier alebo obrazovka majú iba dva rozmery a nedokážeme teda reálne modelovať priestorové situácie.
Pri zobrazení 3D objektov často využívame pravouhlé premietanie z prednej, bočnej a hornej strany, tzv. nárys, bokorys a pôdorys.
Pri riešení úloh s priestorovou tematikou môžeme napríklad postupovať takto:
- Začneme s jednoduchšími pohľadmi.
- Zameriame sa na odlišnosti, teda skúsime nájsť, v čom sa dané útvary líšia.
Príklad: Výber správneho pohľadu na teleso
- Úloha: Vyberte, ktorý z troch spodných obrázkov je iným pohľadom na teleso nad nimi.
- Pozorovanie: Teleso sa skladá z dvoch dlhších ramien a jedného kratšieho ramena.
- Môžeme teda škrtnúť prvý obrázok. Na ňom má teleso jedno dlhé a dve kratšie ramená.
- Rovnako tak môžeme škrtnúť aj tretí obrázok, na ktorom má teleso tri rovnako dlhé ramená.
- Riešením je stredný obrázok.
Rozhodovačka
Rýchle precvičovanie výberom z dvoch možností.
3D objekty z rôznych pohľadov (ľahké) • EZR
Typicky zaberie: 3 min.

Drôtik v priehľadnom objekte (ľahké) • FEU
Typicky zaberie: 3 min.

Drôtik v priehľadnom objekte (stredné) • FJ3
Typicky zaberie: 4 min.

Pexeso
Hľadanie dvojíc, ktoré k sebe patria.
3D objekty z rôznych pohľadov (ľahké) • EZS
Typicky zaberie: 4 min.
