
Presúvanie
Presúvanie kartičiek na správne miesto. Jednoduché ovládanie, zaujímavé a neotrepané úlohy.

Rozhodovačka
Rýchle precvičovanie výberom z dvoch možností.

Množiny: pojmy (stredné)
50 Zadanie
Typicky zaberie: 3 min
Ukážka
je prvkom


Zápis množín (ťažké)
27 Zadanie
Typicky zaberie: 4 min
Ukážka
prázdna množinaAko zapisujeme množinu samohlások?množina dvojciferných čísel
Prienik, zjednotenie (stredné)
28 Zadanie
Typicky zaberie: 6 min
Ukážka

Prienik, zjednotenie (ťažké)
30 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka

Vlastnosti množín a množinových operácií (ťažké)
29 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Ktorý vzťah platí?Ak , potom množiny a _ spoločný prvok.
Vennove diagramy (stredné)
34 Zadanie
Typicky zaberie: 6 min
Ukážka




Vennove diagramy (ťažké)
38 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka




Množiny množín, potenčná množina (ťažké)
27 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Potenčná množina množiny M obsahuje všetky _ množiny M.
Množiny: mix (stredné)
112 Zadanie
Typicky zaberie: 6 min
Ukážka



Množiny: mix (ťažké)
151 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Pre každú množinu platí .Môžeme nekonečnú množinu presne popísať výpisom?množina reálnych čísel
Logické výroky (stredné)
30 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Do polievky si dám soľ (S) alebo cukor (C), potom bude ochutená (O).Súčet cifier čísla je deliteľný tromi práve vtedy, keď je číslo deliteľné tromi.Nie je pravda, že pižmoň je modrý alebo zelený.
Morská logika (ľahké)
30 Zadanie
Typicky zaberie: 4 min
Ukážka
Chobotnica škúli.



Morská logika (stredné)
33 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Každý slimák je v truhlici alebo na kameni.



Logika: pojmy (stredné)
30 Zadanie
Typicky zaberie: 3 min
Ukážka
konjunkcia
Vyhodnocovanie logických výrazov (stredné)
41 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka

Vyhodnocovanie logických výrazov (ťažké)
52 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka

Úpravy logických výrazov (ťažké)
35 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka

Kvantifikátory (stredné)
30 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Každý mlok je obojživelník.Nie je pravda, že všetky kolofónie sú žlté.
Kvantifikátory (ťažké)
34 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Množina je podmnožinou .Žiadny strom nerastie do neba.
Logika: mix (stredné)
101 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
existenčný kvantifikátorVšetky buky (B) sú stromy (S).
Logika: mix (ťažké)
121 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka

Kombinatorika: pojmy (stredné)
27 Zadanie
Typicky zaberie: 3 min
Ukážka
usporiadaný výber prvkovkombinácia s opakovanímusporiadanie celého tímu futbalistov do zástupu
Pravdepodobnosť: pojmy a značenie (ťažké)
27 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
pre akékoľvek javy platípodmienená pravdepodobnost
Základná pravdepodobnosť javu (stredné)
31 Zadanie
Typicky zaberie: 6 min
Ukážka




Opakované pokusy a zložené javy (ťažké)
23 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka


Priemer a medián (stredné)
42 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Ak poznáme súčet hodnôt a ich počet, môžeme určiť priemer?priemer hodnôt 10, 16Máme súbor hodnôt 5, X, 3, 10 a 4. Ich priemer je 6. Určite X.
Absolútna a relatívna početnosť (ľahké)
49 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Graf zadáva _ početnosť hodnôt znaku „cieľ výletu“.



Absolútna a relatívna početnosť (stredné)
53 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Aká je absolútna početnosť hodnoty „4 oči“ znaku „počet očí“ v danom súbore mimozemšťanov?


Korelačný koeficient (stredné)
45 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka



Typy štatistických dát (stredné)
31 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
V ZOO sú medvede ľadové, hnedé a grizly. Môžeme porovnávať medvede podľa druhu, ktorý z nich je viac medved?Veľkosti topánok 36, 37 a 38 zodpovedajú dĺžke chodidla 23 cm, 24 cm a 24,5 cm. Aký typ znaku je veľkosť topánok?Môžeme veľkosť tričiek zmysluplne od seba odčítať?
Typy štatistických dát (ťažké)
34 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Má pre intervalové dáta zvysel povedať, že jeden prvok je dvakrát väčší ako druhý?Na ktorom znaku môžeme testovať rovnosť hodnôt?

Priemer, medián a modus (použitie) (stredné)
30 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Budú medián a modus vzostupne usporiadaných hodnôt – biely, biely, žltý, žltý, oranžový, oranžový, oranžový – znaku „pás v karate“ rovnako?Je pre súbor hodnôt znaku „objem nádrže v litroch“ vhodným vyjadrením typickej hodnoty aritmetický priemer?Môže modus hodnôt 0, 0, 0, 8, 8, 8 byť 7?
Priemer, medián a modus (použitie) (ťažké)
37 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Pre ktorý znak môžeme spočítať medián?Ktorá charakteristika je pre tento súbor hodnôt znaku „dĺžka krokodíla“ vhodnejší?

Popisná štatistika: základné pojmy (ťažké)
44 Zadanie
Typicky zaberie: 4 min
Ukážka
Môže mať medián väčšiu hodnotu než maximum?závislosť medzi dvomi znakmismerodajná odchýlka je druhá odmocnina
Pexeso
Hľadanie dvojíc, ktoré k sebe patria.

Množiny: pojmy (stredné)
7 Zadanie
Typicky zaberie: 4 min
Ukážka




Vennove diagramy (ťažké)
5 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka



Logika: pojmy (stredné)
4 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
disjunkce
Kombinačné čísla (ťažké)
5 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka

Krok po kroku
V tomto cvičení dopĺňate jednotlivé kroky v rozsiahlejšom postupe – napríklad jednotlivé kroky v úprave výrazov alebo pri riešení rovníc. Cvičenie je dobrou rozcvičkou na samostatné riešenie kompletných príkladov.

Počítanie
Cvičenie, v ktorom píšete odpoveď na klávesnici.

Kombinačné čísla (stredné)
31 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka

Základná pravdepodobnosť javu (stredné)
27 Zadanie
Typicky zaberie: 8 min
Ukážka


Opakované pokusy a zložené javy (ťažké)
23 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Hodil som poctivou kockou a padla mi šestka. Aká je pravdepodobnosť, že pri ďalšom hode mi opäť padne šestka?


Pravdepodobnosť: kocky (ťažké)
21 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Aká je pravdepodobnosť, že pri hode dvoch kociek padne na oboch rovnaké číslo?Aká je pravdepodobnosť, že na kocke padne číslo väčšie než 3?Aká je pravdepodobnosť, že na dvoch kockách padne v súčte 14?
Priemer a medián (ľahké)
23 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Máme 10 hodnôt, ktorých súčet je 50. Aký je ich priemer?priemer hodnôt 24, 28, 23priemer hodnôt 5, 20, 50
Priemer a medián (stredné)
27 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
medián hodnôt 3, -3, 4, 1, 5Máme súbor hodnôt 5, X, 3, 10 a 2. Ich priemer je 4. Určite X.medián hodnôt 58, 65, 63
Vlastnosti aritmetického priemeru (ľahké)
30 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Každé z detí v 3.A má o dva viac škrečkov než psov. Priemerný počet škrečkov na dieťa je 3. Priemerný počet psov na dieťa je
.Jožko má doma päť škrečkov a päť mačiek. Priemerná dĺžka mačky aj s chvostom je 80 cm. Jožkove škrečky sú presne desaťkrát kratšie než Jožkove mačky. Priemerná dĺžka Jožkových škrečkov je
cm.Päť Aničkiných spolužiačok chová doma rybičky a korytnačky. Rybičiek má každé dievčatko trikrát viac než korytnačiek. Aritmetický priemer počtov rybičiek je 9. Aritmetický priemer počtov korytnačiek je
.
Slovné úlohy
Klasické precvičovanie slovných úloh s pestrou ponukou zadaní a vysvetľujúcimi textami.

Slovné úlohy na množiny (stredné)
10 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Slovné úlohy na množiny (ťažké)
15 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Permutácie, kombinácie, variácie (stredné)
14 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Permutácie, kombinácie, variácie (stredné)
15 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Permutácie, kombinácie, variácie (stredné)
15 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Permutácie, kombinácie, variácie (stredné)
16 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Kombinatorická číselná rozcvička (stredné)
30 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Pravdepodobnosť: mix (ťažké)
31 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min